adrenalin kick!

Vilken värme vi har idag. Helt fantastiskt! Det är vi verkligen inte bortskämda med
den här sommaren!
Jag och små vovvarna har promenerat upp till mormor och suttit där på förmiddagen och lapat sol
samtidigt som vi har fyllt på med vätska :) Sköööönt!
Jag jobbar långkväll ikväll så ska snart börja traska mot jobbet. Hörde att de vankades nybakad
mjukkaka där, yummie yummie.
 
Igår kväll var det minsann en händelserik kväll. Mitt adrenalin fick sig en rejäl höjning!
Det var nämligen så att jag och Cristofer hade låst ut oss så alla våra tre nycklar var inne i lägenheten.
Det regnade som bara den och vi visste inte hur vi skulle ta oss in. Det kändes onödigt att behöva ringa hyresvärden och göra en ny nyckel så vi tänkte att någon lösning måste vi ju hitta.
ingen stege fanns heller.
Då kom vi på att balkongdörren var öppen på glänt så jag kom på den smarta idèn att
klättra upp för stupröret! ;P Första försöket halka jag ner efter halva vägen och rev upp handen lite.
Gubben gjorde också ett försök, men han gav upp fort. Han insåg att han var för tung för stupröret så
jag övertalade Cistofer att jag ville pröva igen.
Det var halt och inte alls så lätt men tillslut kom jag upp med mina gladiatorsandlar och lyckades hålla
mig kvar på husets mitten list. Pulsen var hög och jag kände hela tiden hur det gled under mina fötter!
Medans jag höll ena handen i stupröret lyckades jag hitta en spik på väggen så att jag kunde flytta
den andra handen och hålla i mig i den också. Grannen stod på andra balkongen och höll för ögonen,
han tyckte det var värre än en OS final. Cristofer stod på marken och var rädd att jag skulle halka
ner och bryta nacken. Tillslut tog jag ett vågat steg och kasta mig till balkongen!
Sen låste jag upp och vi hade blivit räddade! Wihoo :)
Adrenalinet pumpade inom mig.
 
 
Mitt lilla äventyrssår!
 
 
Här klättrade jag upp för den blöta väggen! TokFia kan man kalla mig om man vill ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Känslor, Min vardag, Vårat hem/ Inredning | |
#1 - - Anonym:

crazy crazy

#2 - - Lollo:

Annars så har ju gubben (alltså de äldreparet) på första våningen nycklar till alla lägenheter i huset eftersom han typ agerar som vaktmästare. Så hör med honom nästan gång ni blir utelåsta :)

Svar: Han har inte våran nyckel :)
Hanna

Upp