Valborgsmässoafton!

Hallå Hallå och glad Valbrogs! :)
 
Jag påbörjade detta inlägg redan klockan tio imorse, men avslutar det nu 14.50 istället.
Det har varit främmande här också har jag förberett kvällens efterrätt.
Sen har jag och Melissa sysselsatt oss med att äta, byta blöja,kräkas,bajsa,äta
och kräkas lite till :)
Lill-gumman har börjat ha så mycket magknip efter varje gång hon ätit så jag har
masserat och gungat runt i famnen med hon. Huvva. Det gör ont i hjärtat då jag ser att hon
får så ont i magen! Nu har vi börjat med Minifom droppar så förhoppningsvis slipper hon gaserna
om ett par dagar.
 
Vi ska fira Valborgsmässoafton med några vänner. Tror vi blir tio stycken sammanlagt :)
Självklart blir middagen grillat av olika slag.
Vi håller nog oss mest inomhus ikväll. Det är kallt och ruggigt ute. Inte alls så härligt
grillväder som man hade hoppats på.
 
Såg att receptet på Kladdkake-muffins önskades.
Här kommer det :)
 
2 ägg
3dl strösocker
4msk kako
1,5tsk vaniljsocker
1krm salt
1,5dl mjöl
100g smör
 
fyllning:
100g smör
4msk strösocker
2tsk mjöl
4tsk kako
2dl vispgrädde
 
Smält smöret. Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda de torra ingridienserna i en annan skål och rör sedan ihop med ägg-smeten.
Häll i smöret.
Fyll halva formar och grädda i ca 20 min på 160grader.
 
Medans kokar du hastigt ihop fyllningen i kastrull.
När muffinsarna är klara klickar du 1 msk fyllning i varje. Låt sedan formarna stå kvar på
plåten tills dom stelnat. Frys!
 
Dom blir godast om du serverar dom kylskåpskalla,antingen som dom är eller
med en klick grädde och några färska bär :)
 
 
Bak recept, Min vardag | |
Upp