Helgen som varit..

Hej på dig :)
 
Våran lilla familj kom hem från Melissas morfar och Challan för ett tag sedan.
Vi blev bjudna på grillat och det var så himla gott!
Melissa har varit så go och glad hela dagen och eftermiddagen.
Hon charmade till sig en och annan puss och kram. Mys-gumman. 
 
Dagarna har susat förbi och det har bjudits på en hel del riktigt soliga och
varma dagar! Så himla härligt. Även om jag och Melissa har försökt att hålla
oss inomhus och i skuggan så blir man ändå så glad av all sol :)
Cristofer har målat klart huset och wow vad fint det blev! Så ljust och fräscht!
Nu står tak och stuprörsbyte som nästa grej att göra i sommar.
Det kommer också göra en jäkla skillnad.
 
I helgen har vi haft släktträff. Vi räknade ut att det hade kommit till åtta nya
små barn på två år. Melissa var yngst på stället. Vi är minsann ett produktivt släkte ;)
Vi hade tävlingar,grillade och pratade i flera timmar.
Tyvärr hade Melissa ont i magen och var inte alls sig själv stora delar av dagen.
Stackars lilla magen..
Sen igår eftermiddag har jag ätit laktosfrikost och idag har vi våran gamla Melissa tillbaka.
Det är så roligt när hon är glad och nöjd igen. Det svider i hjärtat när man inte kan
göra något åt all gråt och frustation.
Jag vet inte om det är den laktosfriakosten som gjort skillnad eller om det bara var att jag ätit
något olämpligt tidigare. Har du någon erfarenhet av att laktosen har gjort skillnad på
din bebis?
 
Vi är så glad över att familjen Lidman/Lundberg flyttat ett stenkast från oss.
Så himla roligt att bara kunna gå över och hälsa på en snabbis eller om man
bara bli akut kaffe och surrsugen! Elsa och Melissa kommer säkert också att uppskatta att ha en
kompis så nära :)
 
Uteluncher på gården och bus i skuggan har det blivit :)
 
 Släktträff
 Många härliga bilder blev det från träffen. Nu dröjer det två år till nästa gång vi ses.
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder, Min vardag, Älskade Melissa | |
#1 - - Elin:

Laktosen borde inte göra skillnad då din bröstmjölk innehåller stora mängder laktos oavsett om du dricker mjölk eller inte.
Hoppas att hon håller sig bra i magen!

#2 - - Erika :

Det är nog något annat som du har ätit. Jag fick sluta med allt mjölkprotein under tiden jag ammade eftersom lilla S inte tålde det. Barn reagerar inte på laktos utan endast på proteinet om de är känsliga, fick jag förklarat för mig. Dessutom så märktes det inom några timmar efter amning vid minsta lilla mängd jag hade fått i mig. Det finns så mycket de små kan reagera på t.ex. jordgubbar och vitlök. Hoppas att hon fortsätter att må bra :)

Svar: Jasså..vad jobbigt för både dig och lilla Sally. Nä jag läste på nätet och fick också klart för mig att barn inte reagerade på laktos. Det måste ha varit något jag ätit, men just vad det har varit är ju jätte svårt att veta. Jag försöker att äta skonsamt och inte allt för stark mat,jorgubbar,vitlök mm, men som du säger kan det vara så mycket olika! Det hoppas vi med. Man vill bara att dom ska få vara glad och nöjd och slippa ont i magen på grund av något som jag ätit.
Hanna

Upp