Biskvier för den chokladsugne!

 
Här kommer receptet på mina Nötkräms fyllda Mini-biskvier!
 
Jag har höftat ihop fyllningen så måtten är kanske inte riktigt stämmer till fullt ut.
Men du får väl annars tillsätta mera om de ej räcker.
 
 Ca 45 stycken mini Biskvier
 

Botten:
300 gram mandelmassa
2 st äggvitor
 
 
Fyllning:
1/2 burk med Jordnötssmör
100 gram 70% mörkchoklad
100 gram margarin ( rumstemp))
1/2 dl florsocker
1/2 dl kakao
1 äggula
 
Topping:
200 gram mörkchoklad 70%
100gram vitchoklad
 
Gör så här:
Vrid ugnen på 170grader.
Riv mandelmassan grovt och vispa ihop äggvitan så du får en slät smet utan klumpar.
Fyll en spritspåse eller klicka ut smeten för hand. Forma runda små bottnar på en bakplåtsklädd plåt.
Grädda i ca 10 min mitt i ugnen. Bottnarna ska bli ljusbruna ,men passa så de ej får för mycket färg.
Du vill få en seg konsistens!
Låt Svalna.
 
Smält chokladen till fyllningen i mikron eller över ett vattenbad.
 
Vispa sedan ihop de övriga ingridinserna förutom chokladen.
Vispa tills du får en fast massa.Rör nu i chokladen.
Spacka de små bottnarna med fyllningen. Låt sedan stelna till i kylskåp ca 30 min.
 
Smält den mörka chokladen och doppa ner biskvierna så bara botten syns.
Låt stelna. Smält den vita chokladen och ringla över med en gaffel.
 
Nu är dina Biskvier klara och redo att ätas upp till nästa kaffekopp :)
Lycka till!
 
 
 
 
 
 
 
 
Bak recept | |
#1 - - jennie pluggar i los angeles:

OH så mumsigt!!

#2 - - Emma S:

Ser super gott ut!! Kram

#3 - - Lisa Radojewska:

Mums vad gott !!

#4 - - Camilla:

Gott med biskvier håller själv på med chokladbiskvier!

Upp