Kvällsfika i våran smak ;)

 
Det här med att hålla sig från onyttigheter och inte småäta är verkligen svårt för mig.
I princip omöjligt! Och bättre har det inte blivit de senaste året. Först gravid och sen ammningen.
För ammningen har verkligen tagit mitt sockerbehov till en helt ny nivå!
Känner du igen dig?
Inte för att de egentligen gör nånting. Jag kan bara ibland känna att det kanske är lite onödigt
att gå och gräva i skafferiet och frysen flera flera gånger under en dag. Istället borde man ta sig ett
nyttigt och vitaminrik mellanmål. Om inte annat för Melissas skull. 
Jag gillar inte att förbjuda mig för en massa saker. Det är inte jag. 
Jag njuter av allt gott och jag älskar verkligen fika,glass,godis och bakverk men ibland kanske jag önska
att dagarna inte behövde bestå av olika sockerchocker av olika slag.
Värre blir det då Melissa förstår vad jag äter. Då kan jag ju inte starta med tårta till frukost och
säga till henne att vi håller oss med fika till helgen ;)
 
Hur som helst. Tidigare i eftermiddag gjorde jag ett besök på gymmet. Lika roligt som alltid var det!
En riktig lyxtid som jag njuter till fullo av. När jag kom hem från träningen bytte jag bara av med gubben
också for han iväg på sin träning. 
Melissan har varit på strålande humör hela kvällen. Hon har legat naken på soffan och surrat med
mig,lampan,tårta och tvn i säkert en timme.
Hon kom inte i säng för ens vid 20.40. Hon var å himla pigg och glad! Lill hjärtat vårat :)
 
Visst förtjänar jag och gubben marängswich efter våra duktiga träningspass? ;)
Ikväll var det ett extra gott kvällsfika!
 
 
 
I helgen gjorde jag egna Mini maränger med smak av Lime.
 
Det enda du behöver är 3 äggvitor och 3 dl Strösocker,samt saft av 1 lime.

Blanda äggvitorna&socker i en värmetålig skål. Ställ i vattenbad och vispa tills smeten är tjock och allt socker är löst. Temperaturen ska vara lite varmare än fingervarmt. 

 När marängen är tillräckligt tjock, ta av från värmen och vispa tills smeten är sval ca 10 minuter.

Spritsa eller klicka sedan ut marängerna i valfri storlek på en form med bakplåtspapper.
In i ugnen ca 30 minuter på 125 grader. Marängerna är klara då du kan ta av dom från plåten!
 
glassigt | |
Upp