Dessert

Hej hej i sommarvärmen :)

En hel dag i Piteå har det varit idag. Redan vid 09:00 snåret rullade vi in mot stan och kom hem med hämtpizza efter 18:00 tiden.
Sol och stekande hett hela dagen.
Jag ska visa bilder och berätta mer i något annat inlägg, för nu hade jag tänkt tipsa om en kanon god dessert. Den måste du testa!
Den är sådär härligt syrlig men ändå chokladigt söt.




Och desserten är...Nötcremespannacotta med hallonsirap.

4 -6port

3 dl grädde
1 ask nötcreme (150 g)
1 gnutta salt
1 1/2 gelatinblad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten 5 minuter. Koka upp grädden och blanda ner nötcremen och en gnutta salt. Låt sjuda ett par minuter. Krama ur gelatinbladen och rör om tills dom smällt i chokladblandningen. Häll upp i serveringsglas och låt stå i kyl, minst 3tim.

Medans kan du göra hallonsirapen.er

200gram frysta hallon

1dl strösocker

2st stjärnanis

 Blanda ner allt i en kastrull och låt det småkoka under omrörning i ca 10 min.

Sila av och häll över den klara sirapen på den stelnade pannacottan.

Innan jag serverade hyvlade jag över riven vitchoklad.

Gott gott gott!!


Bär / Frukt, Efterrätt, Min vardag, Mina tips! | |
#1 - - Bella:

Mums :)

#2 - - Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma:

Det låter jättegott!

#3 - - LORISSA LOVEBOMB:

Men alltså! SAGOLIKT, verkligen!

#4 - - Tess:

Det där ser helt fantastiskt gott ut! :D Kram

#5 - - JUNITJEJ:

Vad det ser gott ut!

#6 - - NATALIEALEXANDRA:

Ser väldigt gott ut!

#7 - - Kajsa:

mumsigt :)

#8 - - Jennie:

Ser så gott ut...

#9 - - Lisette:

Låter gott :>

Upp