Raggisarna

 Hejsan!

Jag ska iväg och jobba kväll på en stund. Jag har gjort klart middagen åt resten av familjen.
Idag får dom Raggmunkar och fläsk.
Mums! Tror att jag ska middag innan jag far på jobbet. Dom blev så frasiga och goda. 
Här kommer recept på raggisarna


Raggmunkar med fläsk

4port.
500gram rimmat sidfläsk
ca 10 stycken stora potatisar
2dl vetemjöl
1 tsk salt
4 dl mjölk
1 ägg
Smör till stekning
Lingonsylt till servering 
 
Stek fläsket i en stekpanna tills det blir gyllenbrunt. Spara flottet till raggmunkarna.
Skala potatisen.
Vispa ihop mjölet med salt och lite av mjölken tills du får en jämn smet I en bunke.
Vispa resten av mjölken samt ägget. Nu kan du riva potatisen grovt och hälla ner i äggsmeten.
Fräs ca 1/2 dl smet i stekpannan tills du får en gyllenbrun raggmunk.
Servera det krispiga raggmunkarna med rårörda lingon/lingonsylt och det kmaperstekta fläsket.
 
 
 
 

Tog den här bilden tidigare på jag och pyret! Hihi.. Tyckte den blev så kul 😃
Ser precis ut som att Melissa tänker " Men Ååh så trött jag blir på morsan. Hon ska bara ta en massa bilder på oss hela tiden".
Gullhumla 😍


Mat recept, Min vardag | |
#1 - - AnnaPanna:

Ni är söta som socker båda två!/Anna.

#2 - - Anonym:

bästa brudarna jag vet /mamma mormor

Upp