Uppesittarkvällen

 
God morgon och God jul ❤️
 
Resten av familjen sover än så jag passar på att skriva till dig medan jag dricker första kaffekoppen och äter min Rocky Road ( vill bara att dom ska vakna så vi får hugga in på julfrukosten).
Jag har precis duschat, filat fötterna,målat om naglarna till juligt rött, klippt naglarna,rakat benen och smort in hela mig i go doftande hudlotion. Nu känner jag mig riktigt ren och fräsch! 
 
Spelade du som jag Bingolotto igårkväll? 
Vi hade som sagt mamma med familj på besök igår. Dom obligatoriska Bingolotterna var framme och jag vann faktiskt, hela 100:- och Cristofer vann en Nyårlott. De ni 😉
Vi hann även tro att vissa i sällskapet vann 100.000 kr för några sekunder!
Haha, det var så roligt! Jag börja springa och hämta videokameran och hade kramkalas med vinnarn..
Sen insåg vi, det var ju fel lottspel!! Nooooo! Så kul, men så synd 😂
 
Vi hade gjort i ordning lite kallskuret, Ost&Kex, kokat gröt, stekt korv och Köttbullar och såklart griljerat skinkan.
Så vi fick oss en liten blandning av det mesta.
Till Bingolotto blev det Julgodis, Choklad och min Tobleronemousse som jag förberett.
Jag hade tänkt att vi skulle orka Glögg också, men alla var så mätta så den blev kvar.
Julklappsutdelning hade vi också. Melissa tyckte det var så spännande och ville bara öppna nästa och nästa.
Såå himla mycket paket och så mycket fint hon hann få igår skulle räcka för hela julafton.
Hon kommer förmodligen bada i julklappar efter idag också. Hjälp 🙈
Vi fick oss också julklappar och till och med lillebror fick sig en uppsättning med kläder.
Tack igen ❤️
 
 
Dukningen gick i Marinblått,Guld och rött.
Sprang in i sista sekund på blommaffären och hann norpa mig Amaryllisar. Tur att det fanns kvar.
Det hör till ☺️
 
 
Det låg ett liten överraskning vid bordsplaceringen.
 
 
 Blått och guld är så fint ihop!
 
 
Vi gjorde bland annat dessa Toast halvor. 
Vill du ha recept på en fantastiskt god och enkel röra?
Jag skulle kunna äta det här varje dag också lite ost , Päron och kex brevid bara. Perfekt 👌
 
Enkel och god räkröra ca 6 pers
 
800gram handskalade räkor
1 1/2 dl Majonäs 
1/2 dl Créme Fraiche
Färsk dill både till dekorering och i röran
Salt&peppar
 
Dekorering 
Toast
Citron
Rom
Dill
 
Skala ( om du inte köper färdig skalat) räkorna och grovhacka dem.
Blanda dom med Creme fraiche, Majjo och Dill. Smaka av med Salt och Peppar.
Smörstek sedan de skurna toasterna (utan kanter!) i rikligt med smör.
Lägg sedan upp dom för servering, antingen som förrätt på en Ruccolabädd? Eller som vi igår på ett stort fat då det blir ett gott tilltugg. Klicka ut röran och dekorera. Klart!
 
 
Testade ett nytt tilltugg också. Det har jag faktiskt kombonerat ihop själv.
Super gott det med!! Kanske Snittar till Nyårsafton?
Lätt som en plätt det med att göra.

Laxrulle med löjrom

1förp med skivad gravalax

1 dl vispgrädde
2 msk mjuk kräftost 

Färsk finklippt Dill

2msk Créme Fraiche

50-80gram Löjrom eller Amerikansk rom 

 

Lägg ut laxskivorna på plastfolie bredvid varandra på en tallrik eller på en liten bricka.                                           Vispa grädden hårt och rör sedan i créme fraichen,kräftosten och löjromen. Klipp ner dill efter smak. Bred ut blandningen över laxen. Rulla ihop (ta hjälp av folien om det är svårt att rulla förhand) och vira om i plastfolien. Låt laxrullen ligga i frysen minst 4 timmar. Ta fram laxrullen att halvtina ca 1 timme före serveringen. Skär laxrullen i skivor. Placera laxrullarna ovanpå en Ruccolabädd.

 

 
 
Laxen är borttagen från förp och ligger på Plastfolien.
 
 
Röran förbereds..
 
 
Sedan är det bara att rulla ihop och plasta in Rullen. In i frysen minst 4tim.
Glöm ej att ta ut ca 1 Tim innan servering.
 
 
Som jag längtar att frossa ordentligt i en riktig chark-bricka 😋
 
 
Godisbrickan 😋
 
 
 
Tobleronemoussen
 
Men nu hör jag att dom har vaknat.
Ska lägga ifrån mig paddan och krama om min familj och säga god jul!
Sen blir det morgonpaket och frukost.
 
Ha nu en varm och fin jul med dina nära och kära.
Stor god jul kram till dig ❤️
 
 
#1 - - ISA:

du har alltid så mysiga inlägg, love that!

#2 - - OLIVIA:

Alltså tobleronemousse! <3

Upp