Mysig dag

Hej!
 
Sitter just nu och ser på Rakt in i hjärtat som går på kanal 1 just nu.
Små och stora barn som ligger på sjukhus av olika anledningar.
Oh hjälp, programmet går verkligen rakt in i mitt  hjärta.
Det är bland annat med en tjej på nio månader som lider av hjärtsvikt. Nu har hon fått ett konstgjort hjärta och hela hennes lilla kropp är täckt med slangar. Lilla vännen❤️
Man vaknar till och påminns över hur tacksam och glad man ska vara att ens barn är frisk och slipper sånt.
Tack.
 
Men nu till något roligare!
Vilken rolig och mysig dag jag och gumman har haft idag. Jag har varit ledig och vi har bara rantat runt 😊
Ingen klocka att ställa och jag vaknade av det vanliga "heeej". Hon lägger huvudet mot en och gosar in sig.
Mysplutt! Efter frukosten tog vi bilen upp till VB. Så roligt! Det var längesen vi var där nu.
Jag tänkte på hur många timmar vi har där. Från det att Melissa var ca 4-5månader till idag, snart 1 1/2 år senare.
Efter lek,pyssel och fika så spanande vi in rean på Sportringen tillsammans med Ida och Manne.
Hem för lunch och vila. När Melissa vilade passade jag på att skura av golvet och förbereda dagens middag.
Ett nytt recept. Ett vegetariskt recept dessutom. Receptet kommer från Jennys matblogg.
Ge det en chans! Super gott!! 
När plutten vakande for vi förbi Emma,Colin och Melody.
Där tillbringade vi eftermiddagen med merà lek och fika.
Hipps vips hade vi surrat en massa och det var dags att fara hem för att skjutsa in pajen i ugnen.
Ikväll har jag körat och promenerat en sväng. Nu avslutas den med en nötpåse bredvid mig och tv resten av kvällen.
 
 

Pajbotten:
150 gram smör
3 1/2 dl dl vetemjöl
3 msk kallt vatten
1/2 tsk salt

Fyllning : 
500 gram fina broccolibuketter
10 körsbärstomater ( jag använde 1 röd paprika)
140 gram ädelost
4 ägg
4 dl grädde
2 dl riven ost

Gör så här:

Ställ ugnen på 200 grader.
Tärna smöret i en skål och mät upp övriga ingredienser – arbeta ihop till en deg och ställ svalt i 20 minuter.
Tryck sedan ut i en form, picka med gaffel och förgrädda i 10 minuter. Fyll sedan med broccolibuketterna och delade tomater, tärna ner ädelosten och vispa ihop rädde & ägg- salta och peppra lite. Riv över ost och grädda i cirka  25minuter.
Servera genast med en god sallad och kanske ett gott bröd?

Vi åt med en rejäl klick Créme fraiche  till och det blev kanon 👌

 
 
 
 
 
Gott gott gott!!
 
Matpaj/Soppa | |
Upp