Dagarna bara far!

Hej 😊

Oj vad lÀnge sedan jag skrev till dig!
Jag har tĂ€nkt skriva flera gĂ„nger,men dĂ„ har nĂ„got annat hela tiden dykt upp. Eller sĂ„ har jag börjat baka. Typ 😜
Inskolningen rullar pĂ„ i en himla fart och det gĂ„r verkligen super bra! Inte en enda tĂ„r Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Det kĂ€nns sĂ„ tryggt och bra nĂ€r jag lĂ€mnar hon. PĂ„ mornarna nĂ€r vi vaknar sĂ€ger Melissa "föolaaaa"!! Hihi, guldklimp! Hon gillar sin förskola 👍

Jag har jobbat hela lĂ„nga helgen och passade dĂ€rför pĂ„ att ta en bak och mat dag idag istĂ€llet. 
Det har blivit DaimBiskvier & Kokosrutor med smak av citron. 
Till middagen testade jag att göra en laxpaj frÄn Systrarnas Von Sydows bok.





Jag och Cristofer gillade pajen, men Melissa var inte sÄ förtjust i den. Hon Ät lasagne frÄn helgens matrester istÀllet.

HĂ€r kommer receptet om du har lust att testa.


Den tog sin lilla tid. Som sagt vÀldigt god.. Men! Jag Àr svag för en klassisk VÀsterbottenspaj med tillbehör och tycker att den Àr mycket godare.
Dock Àr denna typ av paj matigare.
Jag hade aldrig testat ricotta i paj utanför van med Créme fraiche eller liknande.. DÄ blir ofta pajerna saftiga. Denna blev mera "satt" och kompakt av ricottan. SÄ dÄ Àr det vad man föredrar.

EfterÄt smakade vi av Daimbiskvierna




Vi gick över till vĂ„ra grannar och levererade godbitar till dom ocksĂ„ â˜ș

Dessa blev riktigt goda och vi fĂ„r se om dom rĂ€cker till Cristofers födelsedag 28/2.. Har en kĂ€nsla av att dom kommer gĂ„ Ă„t. Lagomt söta och lagomt stora! Mm. Recept kommer 😋

Imorgon ska jag visa Melissas ryggsÀck ocksÄ. Var in pÄ Sportringen och shoppade tidigare idag. Hihi!

Hoppas allt Àr bra med dig!
Matpaj/Soppa, Min vardag | |
#1 - - AnnaPanna:

Vad kul att hon gillar förskolan och att det gĂ„r braâ˜ș👍!Hon Ă€r sĂ„ söt nĂ€r hon hĂ„ller i fatet med biskvierna och det syns att hon Ă€r koncentrerad pĂ„ uppgiftenâ˜ș.

Upp