Onsdag

God kväll ☺️
 

Jag är hemma efter en tjejkväll på Kanis. God mat och höga skratt har kvällen bjudit på.
Imorgon blir det också Kanis, men då är slalomskidorna på och en kväll i backen väntar!
 
Jag och Melissa åkte på 1års kalas redan efter frukosten imorse.
Ett år sedan Alva kom till världen och idag bjöds de på fika och tårta i rosa nyanser.
Efter frukosten åkte vi direkt till Café Storgatan. Där mötte vi upp mammsen och "Taata". 
Mamma bjöd på lunch och vi fick oss en trevlig pratstund.
Efter lunchen blev det vila för Melissa och då passade jag på att fylla upp frysen med tre nya sorter.
I April väntar två års kalas här hemma, så jag börjar att bulla upp redan nu.
Det blev Toscakakor,Brysselkakor och Chokladbollar idag 👌
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Brysselkakor
20-30 st beroende på tjocklek.
 
5 dl  Vetemjöl
1 dl  Socker
3 tsk  Vaniljsocker
200 g Smör
 
Blanda alla ingredienser tills Degen blir smidig. Forma degen till två rullar, plasta in och låt vila i kylen i 10 minuter.
 
Sätt ugnen på 175 grader.
 
1½ dl  Socker
Några droppar hushållsfärg
 
Använd ett smörpapper som underlag, blanda socker och önskad färg med en gaffel. Rulla rullarna i sockret så det fastnar. 
 
Skär kakorna i önskad tjocklek,( jag skar ca 2cm )och lägg på plåt med bakplåtspapper.
 
Grädda kakorna i mitten av ugnen i 8-12 minuter. 
 
Voilà! Dom dessa kakor är busenkla att göra och dom går hem hos alla.
Begärliga och söta 👌
 
Cookies, Min vardag | |
#1 - - JUNITJEJ:

Sötnosar!

Upp