Snabba vändningar och rykande het soppa

 
 
Ett tag efter att jag hade skrivit till dig så vaknade M från sin vila pga av allt hon hostade.
När jag hämtar hon så är hon kokhet igen ( som alla gånger efter vilan).
Hann bara ner på nedervåningen så kräktes hon. 40 graders feber igen.
Lilla vännen ❤️
 
Hon piggnade på sig något  efter Iprenen och orkade pyssla och leka en stund.
Jag hade varit och köpt en present då hon sov. En ny ask med massa pärlor.
Vilken lycka då hon öppnade. "Issa göra många armband nu".
 
Till middag hjälptes vi åt med matlagningen jag och M.
Cristofer höll på med klinkergolvet i hallen medans.
Det gick bra. Hon skalade räkor som ett proffs 👍
Middagen blev jätte god.
 
 
 
 
Recept på soppan kommer här.
Kan dock säga att detta är mera en förrättssoppa då den inte var allt för mättande.
Men väldigt god.
 
Räksoppa med vitt vin och handskalsde räkor

500g räkor med skal
3 finhackad schalottenlök
2 skivade vitlöksklyftor
1/2 röd chili utan kärnor, finhackad 
3 msk smör
3 msk tomatpuré 
2dl vitt vin
3 dl grädde
Salt
Dill till serveringen

Skala räkorna. Lägg skalet i en stekpanna och spara räkorna i kylen tills servering.
Stek skal,lökarna och chilin i smöret i 2 minuter. Rör om då och då.
Tillsätt tomatpurén. Stek någon minut till  så det blir ordentligt brynt.
Häll på vinet och låt puttra under lock i ca 5 min. Sila sedan av soppan i en mindre kastrull och tryck ut allt från skalen , häll i grädden.
Koka ihop och smaka av med salt.
Servera antingen i 4 små glas eller till 2 soppskålar. Servera med mycket räkor och dill.

Hoppas det smakar ❤️



Denna glass mumsar vi i oss ikväll.
Den var såklart väldigt god, men lite för mycket deg och kaksmulor i den för min smak.


Alltså denna lilla vilding i magen.
Det känns som ett litet monster som försöker krypa ut ur magen på mig.
Minns aldrig att jag upplevde Melissa så här vild. Haha, hjälp!! Det är så obehagligt men samtidigt så mysigt och coolt på samma gång.
Magen far kors och tvärs och upp och ner. 💙 
Graviditeten, Matpaj/Soppa, Min vardag | |
Upp