Im back!

 
Happy Happy Happy Friday!
 
 
Bjuder på en bild på en tjött kille.
 
Det har varit tomt här i bloggen i veckan. I måndags på eftermiddagen åkte jag på mjölkstockning.
Låg i 40 graders feber när den var som högst. Men efter att ha pumpat, duschat varmt,masserat, och ammat och ammat ..så är jag nu pigg och alert igen. Så skönt!
 
På en liten stund ska jag vi på BVC för kontroll av lilleman.
Han har verkligen vuxit. Speciellt den här veckan då han fått äta jämt för att hjälpa sin lilla mamma 😉.
Igår testade jag ett nytt recept som jag utgick ifrån Jennysmatblogg, men jag tog de vi hade hemma och det blev super gott! 
Kanske något till helgen?
 
Hannas kycklingbeagratäng
Det här behöver du till 4-6personer 

800 gram kycklingfile
smör
salt & peppar
1påse pulver bearnaisesås Blå Band

1burk Créme fraiche Paprika & chili

1 näve körsbärstomater
2 dl riven lagrad ost

Gör så här: 
Ställ ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i mindre bitar och smörstek dem klara med salt & peppar.
Lägg i en ugnssäker form och vispa ihop beasåsen med crème fraîchen. Häll över kycklingen dela tomaterna och lägg riv över osten och gratinera i cirka 15 minuter eller tills osten har fått färg.
Klart att servera.

Du kan servera med ris,sallad mm. Vi åt med Nacho Chips och sallad.

Krämigt och gott! Perfekt rätt som går fort att göra 👍

 
Innan gratängen åker in i ugnen.
 
 
Den krämiga gratängen är klar!
 
 
Kolla MEGA paprikan 
 
 Vi åt sallad och Natcho chips till. 
 
Kram ❤️
Happy Friday, Min vardag | |
#1 - - Johanna:

Himmel så söt han är!!!

Upp