Rabarberfrossa

God kväll ☺️

Har precis packat ner flera påsar i HM paketet igen. Hade beställt en hel drös med kläder men jag tror i ärlighetens namn att det blev lite impuls shopping. 
( nattshoppade medans jag ammade) Brukar kunna sluta såhär då 🙈 Ett exempel på min impuls shopping. 
När hade jag tänkt att jag skulle gå i ett tight spets fodral med bara axlar?
Den var så elegant och snygg klänningen, men just nu är det mer praktiska och bekväma kläder än glamorösa och obekväma. 
Så jag får helt enkelt skicka tillbaka. Väntar ytligare ett paket och i det paketet är det mer kläder som passar just nu. Dvs inte tighta fodral 😂
Men kläderna som jag beställde åt barnen passade iaf!


Igårkväll slängde jag ihop en rabarberpaj som var rykande het då Cristofer kom hem från gymmet.
Älskar rabarber i alla former! 
Just nu har vi både rabarbersaft,kräm och paj i kylen 😃
Googlade fram ett recept igår och jag fastnade för Arlas.
Den blev god! Snabb och enkel.
 Har ätit en bit ikväll också. Yummie!!





  • 500 g rabarber
  • ½ msk potatismjöl
  • 1 tsk malen kanel
  • 4 msk strösocker
  • Smuldeg
  • 1½ dl havregryn
  • 1½ dl vetemjöl
  • ½ dl strösocker
  • 125 g Smör
  • Vaniljsås eller vaniljglass till servering

Gör så här:

Sätt ugnen på 225°. Skär rabarbern i skivor. Blanda rabarber, potatismjöl, kanel och socker i en ugnssäker form. Blanda havregryn, vetemjöl och socker i en bunke. Lägg i smöret, skuret i bitar och arbeta ihop till en smulig deg. Fördela degen över rabarbern. Grädda i mitten av ugnen ca 20 min. Servera med vaniljsås.

Receptet kommer från Arla.se


  • God natt på er

Bak recept, Bär / Frukt, Min vardag | |
#1 - - ISA:

smulpaj är ju det bästa! och vad roligt att du nattshoppar! haha

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

mmmh, älskar rabarber, så syrligt :D

Upp