Storm

 Hejsan!

I skrivandets stund ligger jag med glasskålen i famnen, skriver till dig och surfar runt bland alla sommarreor. Jag vill klicka hem typ ALLT!
Men de brukar vara så. Att bara för att man är föräldraledig så vill man shoppa extra mycket. Känner du igen dig?
Här hos oss har det stormat idag och gör det fortfarande. Cristofer fick knyta fast studsmattan tidigare då vi såg den glida över gräsmattan. Och grannens stora träd ligger tvärs över backen. Allt blåser omkring och jag tänker mest på mina plantor i trädgårdslandet. Kommer dom klara sig? Och mina nyplanterade träd, kommer dom gå av?
Det knastrar i våra gamla fönster och det känns precis som att dom ska spricka vilken sekund som helst. Lite otäckt är det allt. Vädret har starka krafter.

Som jag nämnde för dig igår så blev det en städ och bakdag idag. Vi gjorde ett undantag och satte foten utanför huset då vi skulle och äta lunch på Clarys. Men annars har vi bara varit inne och myst på. Bjöd hit Pernilla och lilla Bill på nybakta bullar. Sen kom pappa också efter jobbet och smakade. Han stannade kvar på middag också. Trevligt!
Noah är matglad i det mesta han har fått smaka hitills. Melissa tycker det är så roligt att mata honom och han skiner alltid upp då hon bara visar sig så då blir det extra roligt med matstunderna.
Gröt,potatis,majspuré,banan,äpple,Mango och persikopure är det Noah har smakat. Också någon tesked från olika maträtter som vi har ätit. Och rabarber! Höll på att glömma det. Han satt länge och sög på en sur rabarber för någon dag sedan.

  Får testa dricka vatten för första gången. Spännande.. 

  Det var gott men svårt att hålla kvar i munnen.

 På med hakklappen och fram med persikopuren syrran!

 Och så här såg det ut imorse. Alla på plats i köket. Redo för att baka vaniljbullar.

 Min sockerbagerska 😍

Ett fat kommer lastat med nybakat!!


Mm.. Älskar att testa nya smaker. Melon glassen föll jag pladask för. Grymt god!! Var dessutom super billig på Ica nu. Tips 👍🏻

Kram från mig
Min vardag, glassigt, Älskade Noah | |
Upp