Dessert till helgen

God kväll ☺️
Åh vilken rolig dag och händelserik dag vi har haft idag jag och barnen.
Vi har hunnit leka med kompisar,vara på vuxen-barn, hoppat studsmatta,tränat och bara varit.
Men det är väl inte så konstigt att vi hinner en massa då båda barnen vaknade 05:10!!!!
Aah.. Vad lång morgonen blir.
Vi måste ta och fixa så sovrummet blir ännu mera mörkt. Morgonsolen lyser rakt in i sovrummet trots mörkläggande rullgardiner.. 

Nåja, kommer du ihåg att jag lovade dig ett recept på Friterad Banan? Förra Lördagens dessert.
Det är så busenkelt. Här kommer det 😃
Friterad Banan till fyra personer
2 dl vetemjöl
2 dl iskallt vatten
1 msk bakpulver 
4 bananer

  Blanda 2 dl vetemjöl, 2 dl iskallt vatten och 1 msk bakpulver till en frityrsmet i en bunke. Skala bananerna och doppa dom sedan i smeten och sedan ner i fritösen.(vi använder fritösen)
Doppa en banan i taget i frityrsmeten och fritera i 180 grader i 3-4 minuter. Använd en termometer. Lägg upp med hålslev på hushållspapper. Du kan också dela bananerna i halvor eller fjärdedelar och fritera några bitar i taget.
Servera de friterade bananerna med vaniljglass och ringla sirap över bananerna.
Sååå himla gott!!



Nu blev jag ju hungrig igen 😂

Imorgon är det Fredag och vi börjar dagen med att knata över till mamma där hon bjuder upp mig och grannen på Fredags-frukost! Lyxigt.

Kram

Efterrätt, Min vardag | |
#1 - - mittlivkreativ.se:

Men guuud vad gott det ser ut. måste testas! tack för tipset.

Upp