Ett skåp med minnen

 
Hej på dig ☺️
 
Har plockat undan från kvällens middagsbjudning och satt oss i soffan med lite gotta.
Barnen sover och det gör vi nog också snart.  Jäsp..
Imorgon är det min tur att få sovmorgon. Så skönt det ska bli. Vi har börjar turas om att få varsin sovmorgon på helgerna. Imorse var det Cristofers tur, då fick han färdig frukost också. Uppskattat och skönt.
 
Igår kom pappa och Challan med ett gammalt skåp till oss. Det är pappas mormor som har haft det förut.
Var först osäker om det skulle passa i vårat kök, men vet du. Det blev så bra! De blev ett fint bryt med den mörka teakfärgen.
Skåpet blev ett porslin och whiskeyskåp.
Extra roligt tycker jag att det är med möbler och andra saker som släktingar har haft.
Jag tänker "Undra vad tant Rut har haft för sängkläder och dukar här inne?"
"Vilka samtal har bytts kring skåpet?"
Jag önskar att möbler kunde tala. Dom hade haft många historier att berätta för oss.

Tog några bilder strax innan middagsgästerna rullade in.
Vi har grillat ikväll. Som avslutning blev det Friterad Banan , glass och sirap. Oh så gott! 
Ska dela med mig av det löjligt enkla receptet till dig i ett annat inlägg. Jag lovar 👍🏻
 
 
 
 
 
 
Åh Gud så..jäsp..så trött jag är!
Noah har vaknat många gånger inatt. Jag tror nästan att de kan börja vara några tänder på gång. Ser vita små prickar strax under tandköttet.
Inte konstigt att de spänner för Lilla ponken.

Kram Hanna
Min vardag, Vårat hem/ Inredning | |
#1 - - Anna:

Det är ju SÅ snyggt att blanda in trä i ett vitt hem. Fint!

Svar: Tack ☺️ Ja visst är det! Blir mer levande 👍
Hanna

#2 - - Pernilla :

Men alltså Hanna!!! SÅ FINT!!!

Svar: Ja visst! Thanks 😘
Hanna

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åååh så vackert!! :D och ja, om de bara kunde tala!

Svar: Tack så mycket ☺️
Hanna

#4 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Åhh vad fint det ser ut! Är det där skåpet ni fick? Hur fint som helst!! :)

Svar: Jo det är skåpet vi fick. Tack så mycket ☺️
Hanna

#5 - - Anonym:

Blev supersnyggt !! Verkligen :)

Svar: Tack ☺️
Hanna

Upp