Valborg

God morgon kära du ☺️
 
Wow, vilka dagar Maj månad har startat med. Sol och värme!
Igårkväll när jag kom hem från en kvällspromenad visade våran mätare att vi hade 20,4 mot solsidan. 
Det är ju så underbart! Alla människor tinar fram och det är liv och rörelse från morgon till kväll.
Barnen på gatan leker så bra med varann och helt plötsligt hittar dom nya kompisar.
Det är så roligt att se!
 
I Lördags var det Valborgsmässoafton. Familjer trillade in hit hos oss och vi var sammanlagt 16 tycken här hos oss. Vi hade dukat ett långbord för oss vuxna och ett bord för barnen. Vi grillade och åt efterrätts buffé.
Vi satte upp studsmattan från morgonen så barnen hade roligt sen på kvällen.
Efter middagen åkte vi upp till ryttarföreningen, där fick dom barnen som ville rida.
Det fanns också fiskedam (men det tog slut då vi kom) och såklart tändes den stora majbrasan.
Melissa var inte speciellt intresserad av majbrasan men däremot av att rida på Ponnyn.
-Så spännande Mamma!
 
Vi hade i alla fall en mycket trevlig kväll och dag.
Vad gjorde du?
 
 
Jag hade gjort i ordning Tsatsiki. Jag älskar det! Får mig att blicka tillbaka till alla måltider i Kreta och Rhodos.
Vi har fortfarande kvar av Tsatsikin. Jag har ätit det till allt. Stek,sallad eller bara doppa ett gott bröd i.
 
 
Hade förberett två olika sallader också.
Denna med bland annat med mögelost och nötter. 
 
 
 
Och en med bla spetspaprika,oliver och fetaost.
 

Spännande men väldigt roligt sa Melissa!

 
Välkommen Maj månad ☺️
 
Kram från mig!
 
Högtider, Min vardag | |
#1 - - Ewelina:

Så gott allt såg ut!

#2 - - Linda:

Låter som en riktigt härlig valborg! :)

Upp