Kanelbullar

Hej!!
 
Det gick fort så var även denna helg förbi. 
På Fredagen ville gumman vara ledig från föris så vi fyllde på frysen med Kanelbullar.
Vi fick fikafrämmande av både morfar och Ida&Manne.
Eftermiddagen avslutades med hemmagjorda Oxfärsburgare.
När barnen hade somnat slog jag och Cristofer på Skam och såg några avsnitt. 
 
Lördagen bjöd på mycket trevligheter. En sväng till Storheden för att spana in ett löpband samt det obligatoriska besöken på Toysurus och Max. Blev några andra affärer också innan vi avslutade med att plocka upp Sushi som sen fick bli middagen för kvällen. Mm!
Efter vi hade ätit piffade jag till mig åkte iväg till Emma. Där bjöds det på välkomsbubbel och en massa gott!
Emma hade tagit fram alla gamla bilder och filmer från Högstadiet-tiden. Huuuur kul är det inte att se!?
Hahah.. som vi skrattade 😂
Kvällen avslutades hos Evelina och sen taxi hem. Grymt trevlig kväll med mina tjejer!
 
Söndagen vaknade jag pigg och alert. 
Vi åkte till Kanis och fortsatte att nöta lite Slalom med Melissa. Noah han sysselsyatte sig med att sova och åka pulka. Blev ett lunchbesök och några åk till innan vi for hem igen.
Vi har verkligen inte lagat mycket mat i helgen för sen på eftermiddagen bjöd svärmor och svärfar på Middag.
Såå uppskattat och skönt. Vissa dagar upplever jag annars att jag inte gör annat än torkar och plockar efter mat,kladd och leksaker.
Därför är det skönt att rymma från huset då man väl har städat. Det är enda gången det får hålla sig fint ett tag.
Juste, både jag och Cristofer hann med ett träningspass innan vi for på middagen.
 Jag avverkade milen på bandet. Och jag kan säg att det var inte igår!
Har inte sprunigt på länge och sist jag sprang långt är säkert två år sedan.
Jag tycker det är mest psykiskt att bara försök nöta på. Dom första fem km är jobbigast för då vet jag att det är så  långt kvar till mål. Men när dom väl var passerade så började nedräkningen.
Underbar känsla efteråt. Nu är jag riktigt peppad på milen. Kul.
 
 
 
Fyllningen till kanelbullarna 
 
Remsorna till bullarna innan jag snurrade dom.
 
 
 Mina bullar som ligger på plåten och väntar. Melissa gjorde en egen plåt med vanliga bullar som man skär.
Hon har blivit så duktig på att göra bullar, stora tjejen.
 
Färdiga!
 
 
 Provsmakning!!
 
 
Morfar på fikabesök
 
Noah och morfar 
 
Ha det så bra.
Kram!
Bilder, Min vardag | Kanelbullar | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så gott

Upp