Fylla på frysen

God kväll ☺️
 
Regnigt och grått idag.. tur att Vuxen-barn har öppet på dagarna så att vi får aktivera av oss där litegrann.
Imorgon är det dessutom lunch där. Mysigt!!
 
Förra veckan fick jag ett bak-il och bakade bullar och Medans dom jäste så gjorde jag mjölkchokladsnittar.
Lagomt till utbakningen av degen kom Melissa hem från stugan, så hon fick hjälpa mig.
Noah sov under hela tiden så vi fick baka i lugn och ro. Skönt.. hehe 😚
 
 
 
 
 
 

Sega Mjölkchokladsnitt:
175 g Smör
0.5 dl Strösocker
0.5 dl Farinsocker
2.5 msk Sirap
5 dl Vetemjöl
1.5 tsk Bakpulver
2 tsk Vaniljsocker
150 g Mjölchoklad med valfri smak, grovt hackad

 

Gör så här:
Börja med att sätta ugnen på 175°C och klä en plåt med bakplåtspapper.
Vispa smör, strö- och farinsocker och sirap fluffigt med elvisp.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke för sig och arbeta sedan in det i smörblandningen.
När du fått ihop en smidig deg så arbetar du in maraboun.
Dela degen i två och rulla båda delar till längder.
Platta till dem lite.
Grädda sedan i mitten av ugnen i ca. 20-25 minuter, tills de fått en gyllene färg.
Låt svalna en aning innan du skär dem i snittar.
Förvaras i en kakburk med lock eller i frysen.

Jag har ätit en varje morgon till första kaffekoppen.

Så himla goda!!!

Nu ska jag borsta tänderna och sen lägga mig.
God natt god natt 
Cookies | |
Upp