Sega Hallonrutor

Hejsan..
 
Imorse när Melissa sov och Cristofer var ute och snickrade så fyllde jag och Noah på frysen.
Det blev hallonrutor med vitchoklad. Det gick riktigt bra. Annars brukar jag få sysselsätta han med saker så att han inte hinner tömma någon kryddburk eller liknande. Haha!
 Lagomt till allt var bortstädat och klart fick vi främmande av mamma,Alex och pappa.
Passade på att bjuda på kaffe och nybakat.
Mamma var snäll och klippte både Noah och Melissa också.
Det var behövligt. Söta som socker blev dom!
 
 Var och tränade för ett tag sedan. Måste ta mig in i duschen så jag får lägga mig.
Recept på denna somriga och extremt lättgjorda kaka finner du längst ner.
 
 
Kolla sötnöten!
 
 
 
Färdiga! Super goda kylkåpskalla!!
 
 
 Pioner är en av mina favorit blommor 😍 Jag älskar dom!!
 
Hallonrutor a la Hanna

ca 28 bitar

250 g smör
3½ dl strösocker
1 krm salt
1½ msk vaniljsocker
5 ägg
4½ dl vetemjöl

Garnering
ca 400 g jordgubbar eller hallon

200g vitchoklad

ev florsocker

Ugn 175°

 

Gör så här

1. Smält smöret. Ta kastrullen från värmen. Rör samman smöret med resten av ingredienserna.

 

2. Bred ut smeten i en långpanna, ca 25×35 cm, med bakpapper. Skiva jordgubbarna eller strö ut hallonen och lägg dem ovanpå.

3. Grädda i mitten av ugnen, 25–30 min. Låt svalna. Skär i rutor och pudra ev över florsocker.

Bak recept, Min vardag, Växter och Grönt | |
Upp