Stanna tiden!

Hejsan :)
 
Hjälp..Dagarna går så fort och jag känner hur tiden bara rinner iväg.
Jag njuter av varje sekund och vill inte att dagen då Melissa ska börja förskola ska komma.
Vill inte tänka tanken att någon annan ska trösta henne. Oj, det där lät lite hemskt.
Men jag känner verkligen att dessa, snart fem månader har bara sprungit iväg och hon
börjar bli så "stor". Det är så himla roligt nu. Hon skrattar och är så busig.
Från att aldrig ha vänt sig på mage, vänder hon sig nu ofta och jag får passa hon så 
hon inte vänder sig på olämpliga platser.
 Jag är helt förälskad i denna underbara bebis, en kärlek som jag aldrig någonsin känt och
som jag inte trodde fanns. ♥ Jag kan fortfarande inte förstå att hon är våran..
Lyckligare än så här kan jag inte bli!
 
Idag har vi varit på premiär besök uppe på församlingsgården, Vuxen-barn.
Eller som jag alltid brukar säga, vuxna-barn. Evelina har skrattat åt mig fler än en gång då jag sagt fel.
Det var ett trevligt besök och Melissa var som jag gissade, minst på stället.
Melissa hade kanske inte så mycket utav träffen, men jag tyckte de var trevligt att träffa
andra mammor & barn. Ett gott mellanmål fick vi oss också innan vi for och handlade till dagens middag.
 
Väl hemma började jag med att förbereda och koka upp älgkött , vitpeppar, lagerblad och rotfrukter.
Kan du gissa vad de blev till middag? Yes, det blev köttsoppa!
Bjöd över mamma och Jakob också på middag. Tänkte att dom skulle slippa stressa med middagen
innan Jakobs fotbollsträning. Uppskattat blev det..och gott. Speciellt med en ostmacka till :)
 
Bjuder på några bilder från dagarna som gått..
 
 
En nyduschad mini-älskling imorse ♥
 
 
Vi har haft Emma på besök. Vi köpte hem go fika från Cafe Storgatan och surrade över en kopp kaffe.
Vi både var överens om att Red Velvet Cake var helt underbar. Enkel,len och mjuk!
 
 
Jag och Melissan "lill kransen" Lindmark har scrapat. Här håller jag på med grattis-kort och hon
sysselsätter sig med att vända på sig. Jag vänder på hon, också gör hon en repris igen :)
 
 
Jag och Cristofer turas om att få sovmorgon på helgerna. I Söndags var det hans tur.
Medans han sussade gott på övervåningen gjorde jag en Pannkakstårta till frukost.
 
Här kommer mitt recept på Frukost tårtan.

3 ägg

3 dl mjöl

1 msk vaniljsocker

5-6 dl mjölk

1 krm salt

 

Vispa ihop ägg, vaniljsocker och mjöl. Rör i lite av mjölken och rör om. Rör sedan resten av mjölken i omgångar så att smeten blir slät. Grädda med smör på hög värme i stekpannan. (viktigt att pannan är riktigt varm!)

 

Vispgrädde 1dl

Kvarg/ Turkisk yoghurt 1dl

Valfria bär ca 200g

Vaniljsocker

Vispa upp grädden, tillsätt kvargen/yoghurten och sen bären ( spara några till garneringen)

mixa ihop och smaka av med vaniljsocker. Varva krämen mellan pannnkakorna och toppa med bär innan servering!

 

 

Nu ska jag koka te och förbereda kvällsfika. När gubben kommer hem från hockeyträningen blir

det rostat och en varm kopp te innan vi lägger oss :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Familjeliv, Min dag i bilder, frukost | |
#1 - - Hanna Karlsson:

Det är helt underbart med en alldeles egen liten bebis att mysa med!

#2 - - Emelie - mamma till Emilia:

Vet hur det känns. Man kunde verkligen inte ana hur fort tiden skulle gå när man skaffade barn. Men de är väl som dom säger - tiden går fort när man har roligt :)

Vilka dagar och tider är vuxenbarn? Har tänkt fara dit flera gånger men glömmer alltid bort när de är :)

Upp