Förberedelser

God kväll kära du :)
 

Vilken mysdag det har varit idag! Ella-tussen har fått sig en dusch + klipp
och kammning. Medans jag sysselsatte mig med det, låg Mellisen i babygymmet
och snackade. Pappan for och handlade och hämtade ut ett roligt paket, där innehållet
gick i det rosa temat. Det var dopgrejerna som kommit! Wiie :)
Medans Melissa har tagit sina små tupplurar har jag utnyttjat tillfällena och bakat klart
två sorter till dopfikat. 
Vid lunchtid ringde min mormor och ville bjuda på lunch. Uppskattat och väääldigt gott!
Det bjöds på Älgkött,Champinjonomelett( som jag måste göra!),Ris och Ugnsbakade tomater.
Efteråt fikade vi kanelbullar och drack kaffe.
Mellispellis bjöd upp på en och annan rejäl brakare så att hennes gammelmormor hoppade till
varenda gång. Haha! Vi trodde aldrig hon skulle sluta ;)
 
 
Jag testade att göra nyttiga chokladbollar utan socker igårkväll.
Varken jag och absolut inte Cristofer tyckte att dom blev någon höjdare.
Därmot tyckte min kära mormor att dom var perfekt till kaffetåren så hon fick en egen påse
som tack för lunchen :)
 
 
OM du är sugen på att testa dessa små nyttiga bollarna så kommer receptet här.
Jag brukar ofta köra på och dutta lite som jag känner för.
Men ungefär så här ser receptet ut.
 
Hannas nyttiga chokladbollar
 
1,5 dl havrekli
1,5 dl halverade torkade plommon, kan dock tänka mig att det är godare med dadlar eller aprikoser.
1,5dl mjöl
4-5 msk kaffe
3msk kakao
1 näve med färdig musli
50 gram smör+ några bitar mörkchoklad 70% som du smälter ner i smöret.
Koksflingor att rulla bollarna i
 
Mixa ihop allt och sedan rulla till runda och fina bollar!
Som sagt jag höftade lite så ser du att det blir för löst/eller fast tillsätter du bara mer av nånting.
 
 
Varsegooo lille dooo :)
 
 
tre dagar i rad har lill gumman fått sitta med vid frukostbordet, i sin alldeles egna stol. ♥
Hon verkar njuta av att sitta med och kommunicerar gärna med oss medans vi äter.
Det är så roligt nu när hon kan börja vara med. Men bara korta små stunder såklart.
Hennes lilla nacke och huvud klarar inte hur länge som helst.
Sockertoppen våran!
 
 
Ikväll har vi tändt ljus :) Jag köpte ett nytt doftljus igår, hade ett likadant innan men
nu det höll på att ta slut. Den jag köpte igår var en mindre variant.
Dom sprider en sån fräsch doft i hela huset. Passade perfekt ikväll.
Hade tänkt städa idag, men det fick duga med en dammsugning. Det var roligare att baka ;)
 

God natt med dig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bak recept, Min vardag, Mina inköp, Älskade Melissa | |
#1 - - Emma:

Det lät gott, vi har alltid mozzarella på pizzan. Blandningen mellan sött av sirapen måste göra sig god med det andra salta, måste testas :) Mums! Åt en pizza på Invito i Umeå förut, den hade honung, ruccola, chèvre & kokta färska rödbetor. Den var grym👌

Svar: Jo det passar riktigt bra :) Det är så synd att det inte finns några "roligare" pizzor här på byn. Rödbetor på pizza lät spännande :)
Hanna

#2 - - natalie:

Gud vad fina bilder!

Svar: Tack :)
Hanna

Upp