Fredag

 
Hej och god kväll ☺️
 
Har du kanske gått på semester? Jag är ju fortfarande mammaledig så jag är ledig hela sommaren.
Cristofer däremot jobbar bara en vecka till sen tar han semester! Så roligt!!
Däremot är det så bra nu då han har tagit pappaledigt varje Fredag sedan några veckor tillbaka.
Då får man helgkänsla redan på Torsdagen. Vi kom överens att så borde alla veckor vara, så att man har hela fredagen ledigt också. 
På våran gård händer det grejer. Just nu ser det mest ut som en soptipp. Det är grejer överallt,
Pappa har varit här och tagit ner tre stora tallar och klyvt upp dom. Så snällt!
Vi ska fylla ut rätt mycket massa och jämna ut våran framsida sen har vi några projekt framför oss.
I sommar kommer vi inte göra allt. En del i det hela ☺️
 
Vid köksbordet ikväll hade vi finbesök från både Boden & Brännberg.
En tre-rätters meny hade vi komponerat ihop. Gott och väldigt trevligt!
Här kommer några bilder från våran kväll.
Testade en ny dessert. En god sommardessert som var busenkel att göra och som du kan förbereda dagen innan om du så vill. Tips tips!!
Receptet kommer i ett eget inlägg.
 
Glassmeten skulle jag kunna sleva i mig.
 
 
En tre åring står för fotograferingen. Rätt bra ändå. Tur jag var snabb på att ducka, annars hade nog mitt huvud blivit kapat.
 
 
Glassmarängtårta med jordgubbar
 
 
Salladen till varmrätten
 
Dukat och klart!
 
Vi körde på en klassiker som vi bara älskar.
Toast med handskande räkor.
 
 
Jag och Melissa plockade in Prästkragar till varje servett. Somrigt!
 
 
Mina bordsgrannar för kvällen.
 
Sötisarna ❤️
 
 
Min fina pappa!
 
 
Farmor kom med en bukett som matchade hela hon så bra.
Tack farmor, jag vet att du läser 😉
 
Nu måste jag slita mig från godisskålen och lägga mig.
God natt från mig.
Kram
Dukning, Familjeliv, Min vardag | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Såg härligt ut och alltså mums vad maten såg god ut!

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

efterrätten och förrätten ser båda hlt fantastiska ut!! :D

Upp