sommar sommar sommar

 
 
God morgon!!!
 
Senaste veckan har bjudit på riktig sommar! Underbart tycker jag. Däremot lider jag med Noah för han tycker det har varit varmt. Han har trivts bäst inomhus. När han har sovit har jag passat på att njuta i solstolen.
Jag älskar stekande het värme!
Igår blev det ett Kvällsdopp med familjen. Tom JAG badade, badkrukan nr 1 annars. Det var riktigt svalkande och skönt! Efteråt plockade vi upp en pizza som en sen middag.
 
De senaste dagarna har bjudit på så mycket trevligheter. Strandhäng,överraskningsfest, middagar,garagefest,födelsedagskalas, och allmänt härlig sommarstämmning.
Igår plockade vi in yttligare några skålar med jordgubbar från vårat land.
Det är så lyxigt och gott att bara kunna gå ut och hämta färska bär.
Igår gjorde jag en omgång med jordgubbskräm. Krämen blev dagens frukost också.
Så svalkande och god!!! Älskar kräm med gräddmjölk 👌
 
Här kommer receptet. Såååå god.
 
Jordgubbskräm
 
2 liter jordgubbar
4 dl vatten
2 dl socker 
Potatismjöl + lite vatten
 
Häll de sköljda och jordgubbarna ,vattnet och sockert i en kastrull och låt koka upp. Sjud i cirka 10 minuter, och ta bort överflödigt skum med en sked.
Rör sedan ut potatismjölet med lite vatten och red av jordgubbskrämen.
När den är tillräckligt tjock och sockret löst sig så är det bara att hälla upp i rengjord tillbringare eller skål och ställa kallt i kylskåpet. Serveras sedan med mjölk eller grädde, eller som jag väljer grädd-mjölk.
Mmmm!!
 
 
 
Noah gillar sin gunga och har bra koll på oss andra då vi plockar bär.
 
 
 
 
 
 
Dagens somriga frukost!
 
 
Bär / Frukt, Min vardag, frukost | |
Upp