Lax för hela familjen

 
Hello! ☺️
 
Tidigare i veckan gjorde jag en riktigt god laxrätt. Den gick hem hos prick alla i familjen, och då menar jag tom Noah. Även om han bara åt potatismoset men ändå. Storasyster gav hela fem små mini tuggor och han verkade tycka att det var helt okej. Så kul då han också kan börja smaka mat!
I alla fall så tänkte jag dela med mig av receptet. 
 
4 laxfileer
1/2 burk Créme fraiche 
1/2 Cantadou Vitlök&örter
2 dl Vispgrädde eller Matlagningsgrädde
Färska kryddor (tex Basilika,Timjan och Gräslök)
Potatis för fyra portioner 
1 ägg
Broccoli 
Salt,peppar,dill
 
Vrid upp ugnen till 200 grader varmluftsugn eller 225 vanlig. Skala och koka potatisen i saltat vatten.
Salta och peppra laxfileerna och lägg dom i en smord form. Rör ihop Creme fraiche och Cantadou osten och hacka de färska kryddorna och blanda ner i röran. Smaka av!
Klicka sedan ut röran över laxbitarna. Låt dom åka in i ugnen i 10min.
Medans gör du potatismoset. Ta ut formen från ugnen och spritsa eller klicka ut potatismoset runt filéerna i formen.
Häll över grädden så att den får smak av laxspadet. In i ugnen i yttligare 10min.
Medans kokar du Broccolin i saltat vatten.
När formen har varit klart i ugnenen garnerar du med Broccoli och dill.
 
Yummie Yummie ☺️
 
 
 
 
 
..också en chokladbit eller två till kaffet!
 
Nu ska vi göra oss klara så att vi kan hälsa på våra vänner Hanna & Charlie.
Trevlig Onsdag ❤️
Mat recept, Min vardag | |
#1 - - Inez:

Mums vad det lät gott! :)

#2 - - josephine Asplund:

Mums=) Hoppas du får en fin kväll & lycka till med bloggen! Kram<3

Upp