Lördag

 
Hej kära kära du..
 
Är allt bra? 
Med oss är det bra. Vi har varit i Luleå hela dagen. Först Leos och sen shoppat kläder till mig och barnen.
Cristofer var egentligen den som behövde kläder mest, men han hittade inget. Han beställer hellre säger han.
Melissa somnade i bilen påvägen hem och sussar fortfarande sött i soffan efter allt bus. Men snart måste jag väcka hon. Annars kanske det blir en sen kväll 😝
Noah han sysselsätter sig på golvet, just nu brottas han med en stor mjuk orm i saccon. 
Och gubben han drog iväg på Coop. Han blev sugen på Plankstek så det skulle han visst laga till mig idag.
Skönt, jag som hade noll inspiration idag. Jag blev också trött av Leos.
 
Igår hade vi pumpa tillverkning. Sen åt vi hamburgare och gjorde ansiktsmålning.
Jag satt bänkad framför Skavlan och såg då Carola framförde sin nya jullåt. Hon levererade som alltid!
 
 
 
 
 
 
 
 
Rostade pumpakärnor
 
Skrapa ut pumpakärnorna och tvätta av dom.
Ställ ugnen på 175 grader. Lägg ut alla kärnor på en plåt med bakplåtspapper på. Krydda med salt och ev kryddor. 
Jag tillsatte Paprikapulver,vitlökspulver och grillkrydda. Se till så att inga kärnor ligger på varann. 
Rosta kärnorna i ca 25 minuter. Rör om någon gång under tiden.
 
Salta och begärliga snacks!
Högtider, Min vardag | |
Upp