Fredag!!!

Hej ☺
 
Sitter i skrivandets stund och äter en massa gotta framför Melissas favorit program på Fredagarna, Fångarna på fortet. Melissa har somnat i soffan och snart har även hennes pappa det. " jag ska bara blunda en liten stund". Det där vet jag hur de slutar. Haha! Lilla Noah han snarkar gott sedan länge. Vi har varit på gomiddag hos mamma och Alex ikväll och han somnade på en gång då vi landade hemma igen.
 
Våran morgon har bestått av att baka,städa och leka. 
Cristofer fyller år på Tisdag så nu håller jag på att fylla upp frysen lite smått.
Blev både Nöttoppar samt Chokladkakor med karamelliserad mjölk.
Fredagastädning stod också på schemat.
Älskar känslan av nystädat hem, en bukett snittisar på bordet och en full kyl och skafferi av gosaker innan helgen.
 
Här kommer receptet på Nöttopparna för den som önskar det.
Melissa tyckte inte om dessa kakor, medans Jag tycker dom är otroligt goda 👌
 
Nöttoppar

50 g smält smör

1 ägg

1 dl socker

200 g grovhackade hasselnötter

2 msk mjöl

50 smält marabou eller annan choklad.

Blanda ihop alla ingredienser till en jämn smet. Låt svälla i 10 min. Forma 9 toppiga kakor på en plåt med bakpapper. Grädda i 175 gr varmluft i 18 minuter. Pensla med 50 g smält choklad. Låt stelna i kyl.

 
 
Färdiga att avnjutas!!
 
 
Vårkänslor på köksbordet 
 
 
 
 
Det är så roligt då man ser hur mycket kul dessa två har tillsammans. 
Melissa kan vara en riktigt bra underhållare när jag tex lagar mat..När hon vill, ska tilläggas.
Det är inte alltid hon är sugen på att busa med lillebror.
Men oftast.
Att dansa,leka tagen,busa och kittlas är några av dom lekarna som funkar bäst på brorsan. ❤
 
Jahapp, då snarkar Cristofer i soffan. Mer ost och kex till mig då.
 
Ta hand om dig.
 
 
Bak recept, Happy Friday, Min vardag | Nöttoppar | |
Upp