Grönkålschips

Gokväll i stugan.
 
Brr! Vilken kyla! Kom hem från jobbet för ett tag sedan. Hoppade direkt in i den varma duschen och nu sitter jag i soffan med te koppen och filten Medans jag skriver till dig. Imorgon skulle det visst bli ännu kallare! Närmare -30.
Det blir en inne dag med pyssel och annat som vi kan sysselsätta oss med.
 
I förrgår hade vi fika främmande här hemma. Bjöd bla på ett nyttigare alternativ också.
Dom salta Grönkålschipsen. Har du testat? Jag tycker dom är super goda! Salta och krispiga ☺
 
 
Busenkla är dom att göra.
 
200 färsk grönkål
Olivolja
Flingsalt
Ev kryddning , Chili flakes, vitlökspulver mm..
 
Riv av bladen från grönkålen och kasta den grova stjälken. Ställ ugnen på 125grader.
Knåda in alla blad med ordentligt med salt och krydda.
Placera ut grönkålen på en bakplåtsklädd plåt och låt stå i ugnen i 1tim.
Rör om då och då.
Sen är dina chips färdiga att sätta tänderna i.
Vi åt upp alla på en och samma dag så jag måste göra mera. 
Tips tips!!
 
 
Innan bladen har fått kryddning på sig
 
 
In knådade i salt och kryddning
 
Färdiga efter 1timme i ugnen. 
 
 
Klart vi var tvungen att ha lite sött också under pratstunden ☺
 
 
Hittade en Blåbärsbulla i frysen. Blåbärsbulla och vaniljglass var gott efter allt fika med saffran och kanel.
 
 
Min pyssel-tjej i sina nya dress från Pompdelux.
 
Nu ska jag tassa upp och pussa god natt på mina barn innan jag lägger mig.
Sov gott. Var rädd om dig.
 
 
Bär / Frukt, Min vardag | |
#1 - - Linnéa - The Hungry Gosling:

Grönkålschips är verkligen gott! :)

Upp