Mello och Tosca

 
God kväll ☺
 
Sitter du bänkad framför Mello? Det gör vi. Vem tror du vinner?
Jag tippar på ..hmm.. Nano? Svårt i år. Finns många bra bidrag tycker jag.
 
Hur som helst..
I Torsdags vaknade Noah tidigt så vi hade lite tid att ta ihjäl innan vi åkte upp på Vuxen-barn.
Så jag gjorde en omgång med Toscakakor i folieformar.
 
Vill du ha receptet på Toscakakorna så kommer det här.
 
Ca 20st

200g smör

250g mjöl

100g socker

Blanda ihop och tryck ut i folieformar.

Grädda i 225grader 5.-6 minuter. 

 

 Gör toscasmeten.

 

100g flagad mandel.

100g smält smör.

100g socker. 

2msk sirap 

4msk grädde

2msk vetemjöl.

Gör ett kort uppkok och tillsätt 1 tsk vaniljsocker. 

Fyll de halvgräddade kakorna med smeten och fortsätt att grädda ca 5-6 min.

Sen är dom färdiga!!! 
Yummie Yummie Yummie 😍
 
 
 
 
 
Nu ska jag se röstningen..spännande!
 
Bak recept, Min vardag | |
#1 - - Emilie:

Tack för ett mycket bra recept!

Upp