Hemmagjord Daim

Här kommer det utlovade receptet på Hemmagjord Daim 
 
 
 
 
 
 
 
Hemmagjord Daim

Ca 25

2 ½ dl ljus sirap
2 ½ dl strösocker
½ dl vispgrädde

Garnering
200 mörk eller ljus choklad

GÖR SÅ HÄR

 Koka upp alla ingredienserna tillsammans i en kastrull. Rör om då och då och koka upp till 140 grader om du vill ha en hård och knäckig Daim.. Var försiktig på slutet för då går det fort, så att du inte bränner daimen.

Bred ut smeten tunt på ett bakplåtspapper. Skär den i bitar, ca 3 x 8 cm innan den stelnar. Låt kolan stelna.

Smält chokladen över vattenbad och pensla den på Daimbitarna. Låt chokladen stelna i kylen en stund. Förvara Daimen i en burk i kylen eller frysen.

 

Super enkelt och gott! Farligt gott rättare sagt..

Godis, Min vardag | |
#1 - - Marie Bergman:

Gott! Jag älskar daim :)

#2 - - Göteborgsmamman:

Såååå gott! Använde ditt recept idag och de blev magiska :) Tack!
Kram<3

Svar: Men vad roligt! Kul att jag kunde inspirera! ☺
Hanna

#3 - - Camilla:

Det här ser nästan otäckt gott ut! Vad kul att göra eget godis (som inte är julgodis) det kommer familjen gilla! Tack för receptet!

Svar: Varsågod ☺ Kul att jag kan inspirera!
Hanna

#4 - - JUNITJEJ:

Gud, så gott!

#5 - - Hanna Karlsson:

Åh vilket bra tips! Jag älskar Daim.

#6 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men mums så gott!

#7 - - Fröken:

Har gjort daim en gång tidigare och det var allt annat än enkelt vill jag lova... Fast jag kanske ska ge ditt recept en chans?! Det ser ju himla gott ut må jag säga! :-)

#8 - - Amanda:

Ser riktigt gott ut, måste verkligen testa! Tack för receptet, kram!

#9 - - Days by Johanna:

Oh detta skall jag testa!

#10 - - Natalie:

Åh vad gott!! Detta måste jag testa!

Upp